söndag 4 september 2016

50-årsfest


I går var jag på 50-årsfest.
Det var en gammal gymnasiekompis som fyllde år.
En vän som jag har haft så roligt tillsammans med!

Vi var fem tjejer som höll i hop och fnissade oss igenom hela gymnasietiden!
En av tjejerna har vi tyvärr förlorat kontakten med,
men fyra av oss återförenades i går!


Två av dem träffade jag senast när vi fyllde 40
(Hjälp - så snabbt tio år går!)
och den tredje var det arton år sedan jag såg.
Men så kändes det inte alls!
Nej, alla var sig lika och vi babblade på lika mycket nu som då!

När vi anlände till jubilaren var köket fullt av tilltugg
till välkomstbubblet!


Hon bor så vackert, vår femtioåring!



Efter lite mingel så fick vi i uppgift att rada upp oss
i den ordning vi lärt känna henne.
Och eftersom vi började gymnasiet 1982, 
så hamnade jag långt fram - tvåa i ledet!


Det var bara tjejer bjudna,
vilket faktiskt var en rolig idé!



När vi ändå stod uppradade på led så fick vi träna in en dans tillsammans,
och därefter fick vi varsin lapp med en beskrivning av en gäst.
Uppgiften var att hitta personen beskrivningen stämde in på.


Väderleksprognosen hade varit lite svajig,
men kvällen blev riktigt solig och fin!


Ja, och sedan blev det buffé.
Och tal. Och ännu fler tal. Och diverse uppträdanden.
Vi gymnasietjejer bjöd på en sång.


Och fyrfaldiga leven och hurrarop.


Och plötsligt kom en ren 
och uppförde en dans till en jojk!
Ja, allt kan hända när man fyller femtio...


Halv tre gick jag och la mig i det fina gästhuset,
och i morse vaknade jag upp med den här vyn för mina fötter.


Somliga var imponerande hurtiga
och tog sig ett morgondopp!


När jag åkte därifrån
var vi överens om att inte låta det gå tio år tills nästa gång.
Även om tio år uppenbarligen går hemskt fort.

Återigen - Tack S!

5 kommentarer:

  1. Tack för att du fanns och förgyllde min ungdomstid likväl som gårdagskvällen. Du är en glädjespridare ��kram Sassa

    SvaraRadera
  2. Tack för att du fanns och förgyllde min ungdomstid likväl som gårdagskvällen. Du är en glädjespridare ��kram Sassa

    SvaraRadera
  3. Vilket fint ställe hon bor på och en kul grej att bara bjuda tjejer!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Trevligt! Det måste vara roligt at återse gammla vänner.
    Vilket trevligt kök hos din väninna. Får man fråga var den är köpt, Marbodal kanske?
    Mvh Linda

    SvaraRadera
  5. Trevligt med kalas! Vilket läge på huset hon har din tjejkompis!!

    SvaraRadera