lördag 5 december 2015

Julfest


Jag vet inte hur det är med er,
men själv känner jag mig ganska sliten
vid det här laget.

Hösten har varit kämpig på olika sätt
och det ska bli enormt skönt med
lite julledighet snart!


Ni vet - den där känslan när fredagen kommer,
och man bara vill rasa i hop i tv-soffan.
Med håret i en tofs och 
raggsockor på fötterna...

Men så var det då julfest på jobbet.
Dit Sofia Källgren skulle komma och sjunga julsånger.
Så...jag gjorde en kompromiss helt enkelt:


Jag åkte dit, åt mat, lyssnade på konserten och -
åkte hem och rasade i hop i tv-soffan!
Och det var så skönt!

Och som en kollega till mig sagt tidigare under dagen:

"Det är så skönt nu när man är över 40,
och inte behöver ha någon särskild ursäkt alls
för att gå hem tidigt.
Man gör som man vill, helt enkelt!"


Japp, 
Jag gjorde som jag ville.
Helt enkelt.

(Ibland kan man både ha kakan och äta upp den! :-)

3 kommentarer:

  1. Precis den känslan hade jag igår... Vi skulle ha julfest med jobbet och jag hade verkligen inte den bittersta lilla lust att ge mig iväg. Men jag satte på mig regnkläder och drog iväg i ruskvädret bara för att kunna åka hem precis när jag själv ville ;) Men så blev det förstås väldigt trevligt med lite aktiviteter, levande musik, god mat och trevliga människor. Så någon tv- soffa blev det inte men några blad i en bok jag behöver läsa klart innan den ska tillbaka. Inte så dumt det heller.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig, det har varit kämpigt i höst och det är superskönt att inta soffan på fredagskvällen. Vi har vår julfest med jobbet på tisdag. Förra året var jag inte ens med, så i år tänkte jag att jag får väl gå dit och äta i alla fall.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Det är inte fel att lyssna på Sofia Källgren men det är inte heller fel att åka hem i tid. Nästa lördag har vi julbord med jobbet och de sista åren har vi åkt hem när vi har ätit klart och skippat dansen. Känns skönt att vara pigg dagen efter när hemmet ska skötas.
    Kram Eva

    SvaraRadera