onsdag 16 juli 2014

Sommarlista


Jag fick en utmaning av Maria;
En sommarlista med frågor att besvara:

Hur ser mina sommarplaner ut?
Jag önskar mig en sommar där jag känner att min tid
ägnas åt det jag behöver just då.
Om jag är hemma eller på utflykt spelar egentligen inte så stor roll -
bara jag känner att jag äger tiden och att jag använder den
till något som berikar och stärker på något sätt.
Oavsett om jag uträttar något
eller bara latar mig...


Vad gjorde jag på midsommar?
Jag klädde mig i folkdräkt och hjälpte till vid byns midsommarfirande.
Jag sjöng små grodorna och prästens lilla kråka
och annat som passar till dansen
runt midsommarstången.


Bästa sommarfrukosten?
När det gäller frukost så äter jag samma sak
år ut och år in, sommar som vinter, hemma som på hotell:
Smörgås med ost och någon grönsak
och minst en stor kopp 
Earl grey.


Bästa sommarlåten:
Något med bra rytm och något man blir glad av -
som t.ex. Din soldat.

Vad passar bäst på grillen?
Jag äter allt mindre ofta kött nuförtiden
utan grillar hellre annat som t.ex, halloumi och grönsaker.

Vad dricker jag helst i sommar?
Te, alltid - mycket och året runt
Vitt vin och rosé
Bubbelvatten med olika smaker

Vad ska jag läsa i sommar? 
Jag har precis läst ut Jojo Moyes Sophies historia
En passande, lagom lättsam bok att läsa i hängmattan.

Favoritplagg?
Klänning, så klart!
Bara att trä över huvudet - 
och så är man färdigklädd!

(Och då måste jag ju visa min nya klänning
som jag köpte häromdagen:
Färgglad och skön! :-)


Bästa parken?
Vet inte - men Sofiero är ju fint!
Har inte varit i så jättemånga parker,
men tänker alltid att jag skulle vilja åka till Wij och Enköping.
Någon gång ska det väl bli av...

Bästa badstället?
Hmmm...- ärligt talat har jag inte badat i Sverige
sedan barnen var små...
Jag är en riktig badkruka!

Skickar utmaningen vidare till alla som läser detta
och har lust att svara!

1 kommentar:

  1. Kul att du antog utmaningen:) Trevlig att få veta lite mer om dig. Så fina bilder, vackert med buketten och lejongapen är så fina.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera