tisdag 3 april 2018

Ryska förpackningar...


Vår äldste son V, som är 22 år,
började på egen hand studera ryska när han gick på gymnasiet.
Han fascinerades av landet, och ville kunna läsa
de ryska klassikerna på originalspråket.

Efter flera års studier talar han nu ryska flytande
och han är fortfarande fascinerad av den ryska historien
och den ryska kulturen.

Tidigt i morse skjutsade jag honom till tåget
för hans tredje resa till landet.
Den här gången flyger han till Moskva
och efter några dagar i huvudstaden
kommer han sedan att ta tåget till St Petersburg.
Där stannar han några dagar innan han flyger hem igen.

Jag måste säga att jag är både lite avundsjuk
men att jag också imponeras över hans resor.
Han går på teatrar och museum 
och upplever verkligen en annan kultur.

Såklart går det inte att komma ifrån
att man som mamma är lite orolig när ens barn
ger sig ut på resor på egen hand,
men mest är jag glad för hans skull.

-"Är det någonting du vill att jag ska köpa till dig från Ryssland?"
frågade han härom kvällen.


Efter en liten stunds betänketid sa jag:

-"Om du skulle se några vackra förpackningar, så får du gärna köpa dem"

Ja, man är ju som man är...

Stort lycka till med resan V!

1 kommentar:

  1. Många fina påskinlägg! Spännande resa och kul med förpackningar. Lite nytta med nöje! Er lilla tax är ju så fin. Ja nu vill jag ha vår så man får börja på ute. Här var det ju på snäppet att påskliljorna inte blev helt djupfrysta.
    Kram Annika

    SvaraRadera