söndag 1 april 2018

Påskdagen


Jag tycker om att påminnas om varför vi firar våra helger
och därför besöker jag gärna någon kyrka till jul och till påsk.

I dag blev det en tur ut till Floda kyrka!


Här är så vackert
och här är jag faktiskt döpt.
Dessutom gifte sig mina föräldrar här.


Att vi åkte just hit i dag
var för att mamma skulle vikariera som kantor,
och då är det roligt att åka och lyssna.

Här svischar hon förbi med koralboken i hand...


Det var både solosång och körsång.
Och jag gillar ju sånt.


På hemvägen tog vi vägen förbi Sköldinge
och fikade på Fridhems kaffestuga.


Jag är uppvuxen i Sköldinge
och just i den här lokalen har jag faktiskt
gått i scouterna en gång i tiden.


Nu är det dock kaffestuga
och just den här helgen var det nyöppning
i nya ägares regi.


Det blev en kopp te
innan vi åkte hem och åt upp resterna
av gårdagens påskbord.


skönt att vara ledig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar