lördag 30 september 2017

Uppiggad myrten!



Jag har en gammal myrten
som faktiskt har trivts bra i köksfönstret i flera år,
men i våras tappade den orken
och blev riktigt risig.


De kan ju vara lite känsliga, Myrten.
Lite kinkiga när det gäller att få alldeles lagom vatten.
Uppenbarligen var den missnöjd med något,
för den hade tappat nästan alla blad.

Så jag ställde ut den i trädgården
och där har den stått sedan sent i våras
och piggat på sig!

I dag fick den komma in igen.
Undrar just vad den tycker om det...
Men - det är ju snart oktober -
och det börjar bli dags att plocka in växter
från trädgården.


Ser ni förresten boken...?
Zetas körde rabatterat pris på signerade exemplar
förra helgen, så jag skickade efter ett!

Jag har inte hunnit läsa än -
bara tittat lite på bilderna.

Vackert...



Jag gillar vackra böcker.
Det är fint att ha dem ligga lite här och där.
Och bläddra i när man behöver fylla på.


(Och min myrten...


...den flyttade tillbaka till köksfönstret igen
efter fotograferingen! )

1 kommentar:

  1. Din myrten ser ju hur pigg och fräsch ut som helst. Lite trädgårdsliv gjorde susen. Jag beställde också en bok nu när det var rabatterat pris. Jag har börjat läsa lite i den, underbar med fina bilder och många bra tips.
    Kram Maria

    SvaraRadera