tisdag 15 augusti 2017

Teddy Bear in a Wig Wam



På senvintern har jag sån trädgårdslängtan
att jag inte kan hejda mig när det gäller att 
köpa på mig fröpåsar...

Det blir beställningar på nätet
och kompletteringar i fröställen i butiken.
Hejvilt!

Och så sår jag.
Och sköter om sådderna så bra, så bra...
Pysslar om.


Och ofta kommer det upp så fint.
Växer och frodas.
Måste skolas om.

Och det är här någonstans som jag börjar slarva.
Jag skolar om och skolar om och skolar om.
Och det tar aldrig slut.

Och det är då det kan hända att jag kastar lite av sådderna...
Det blir liksom ändå kvar så att det räcker och blir över.


Och när allt så småningom ska planteras ut
så hittar jag till slut inte plats för allt.

Det är därför som solrosen Teddy Bear 
har hamnat i en kruka med en wig wam.
Det var liksom den enda lediga platsen...


Lite...annorlunda...
...men lite charmigt också, kan jag tycka!


En solros att bli glad av är det i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar