onsdag 2 augusti 2017

En krans av mynta


Nu blommar myntan så fint.
Jag brukar ha den i buketter för att fylla upp med,
men i dag fick jag för mig att göra något annat.


Jag plockade en bunt i den gamla loppiskorgen
som jag köpte för en tjuga i Dalarna i somras.

Ser ni lagningen på handtaget...?
Charmigt, tycker jag.
Tänk - förr i tiden lagade man verkligen saker
i stället för att bara kasta bort dem när de går sönder -
så som vi ofta gör i dag...



Jag band ihop myntan till en liten krans.


Här vid diskbänken kan den få hänga och dofta gott!


2 kommentarer:

  1. Jättesöt krans, vilken ljuvlig doft som sprider sig i ditt kök. Charmigt med den fina lagade korgen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Bra idé! Ska jag nog härma och göra av all min mynta som gått i blom. Brukar bara ha den som fyllig bukettbas men en krans kan ju vara kul omväxling.
    Kram Annika

    SvaraRadera