lördag 25 mars 2017

SPA i Söderköping



Vilken skön lördag vi har haft!
Vi har tillbringat den på SPA i Söderköping!


När Håkan fyllde 50 år i januari
fick han ett presentkort på en SPA-vistelse av min mamma.


Och som tur var gällde presentkortet även för mig!


Det tog oss ungefär en timme att köra ner till Söderköping.

Vi kom dit på förmiddagen,
och då hade vi gott om tid att relaxa innan det var dags 
för våra behandlingar som vi bokat in.


himla skönt -
vi var nästan ensamma där!


Bubblade lite, bastade lite,
vilade lite, åt lite frukt, drack lite juice -
jamen - hade det bra, helt enkelt!


Bara att ta för sig!


(Haha - 
jag fick beskära bilderna på mig lite -
det blev någon slags skrattspegeleffekt i vattnet...


... så att underkroppen såg groteskt stor ut!)


Efter ett par timmar var det dags för behandling!
Massage för Håkan och ansiktsbehandling för mig.
Så skönt - jag somnade nästan...


Sedan smakade det gott med en sen lunch
på Söderköpings Brunn.


Fint var det där inne!


Och nu var frågan:
Kött eller fisk...?


Håkan valde kalvstek
och jag tog fisk- och skaldjursgryta.

Mycket, mycket gott!


Och eftersom det var en 50-årspresent
så måste man väl unna sig en efterrätt också...?


Efter en liten kort promenad i vackra Söderköping
så begav vi oss sedan hemåt igen.


Tack så mycket, mamma!
Det var verkligen en jätteskön dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar