söndag 12 mars 2017

Andra omgången...




I dag sådde jag min andra omgång fröer.
Det blev fyra olika sorters tomat, Törnrosas kjortel och
tre olika sorters Blomstertobak.


Det jag sår så här tidigt brukar jag ställa i matrummet,
som har många stora golvfönster.

Där får sådderna stå tills det är dags att köra i gång
fläkten i växthuset om någon månad så där.


Här har Hjälmbönorna, kronärtskockorna
och kanelbasilikan kommit upp.


Det är tur att vi har det här rummet,
annars hade det blivit svårt att klara den första tiden
utan växtlampor som tilläggsljus.



I dag har jag börjat plocka in övervintrarna från boden också.
Några Agaphantus och Dahlior togs in
och ska försiktigt väckas till liv.


Det är kanske inte så snyggt med krukor och sådder överallt,
men men...

...det blir förhoppningsvis fint i trädgården i sommar!

1 kommentar:

  1. Oj oj så många fin sådder, härligt. Inte är det så snyggt just nu, men tänk vilken blomsterprakt det bli till sommaren.
    Kram Maria

    SvaraRadera