lördag 23 juli 2016

Fina fynd!


På en loppis vill man ju känna att man fyndar.
Tyvärr tycker jag att det ofta är ganska dyrt på loppisar,
men inte på den loppisrundan vi var på i lördags!

Den här fina gula plåtburken med lock till -
den kostade en tjuga.




Samma pris för den här gamla piedestalen.
Tjugo riksdaler.


"Den kan du lätt göra i ordning med lite ny färg",
sa mannen som sålde den.
Men jag tänkte faktiskt ha den som den är jag.
Så här krackelerad.


Åtminstone till en början.


Och så köpte jag en stor, gammal
damejeanne också, med tillhörande korg.
Den kostade 80 kronor.

Helt ok pris, tycker jag!


Dessutom köpte jag en lampa för 30 kronor
och ett halsband för en tia.


Mycket nöjd med mina fynd.
Fina saker för nästan inga pengar alls!

ska en bra loppis vara!

1 kommentar:

  1. Ja det finns loppisar och loppisar. Mina favoriter finns lyckligtvis runt stugan. Gjorde några små fynd i lördags i alla hast. Just det en piedestal kan ju få ett nytt liv utomhus det har jag också haft i bakhuvudet. Men inte sprungit på någon ännu.
    Kram Annika

    SvaraRadera