måndag 9 maj 2016

Bygger staket




Min allra finaste julros Helleborus Orientalis Blue Lady

Ljuva majkväll.

Vi har varit ute och byggt lite på vårt nya staket.
Tidigare har vi ju haft en gärdesgård,
men den byggdes 2001
och har varit dålig i flera år nu.

Vi renoverade den för tre år sedan,
men nu går det inte längre
för det träet som har kontakt med marken
har murknat, och den lutade mer och mer för varje år.
Jag måste säga att den har stått 
förvånansvärt länge ändå.

Men härom dagen revs den
och nu blir det ett nytt staket!


Det tar lite tid,
men det blir nog bra så småningom
får vi hoppas!

(Även om jag saknar gärdesgården...)


Det är lite ängsligt utan staket ut mot skogen.
Vi har ju så många rådjur här omkring,
och nu kan de traska rakt in i trädgården.

Jag sprayar med Trico Garden
och håller tummarna...

1 kommentar:

  1. Trico Garden använder många och det verkar vara bra. Jag strör ut blodmjöl och det funkar också.
    Kram Eva

    SvaraRadera