onsdag 23 mars 2016

Påskinspiration


Att påsken är tidig i år blev tydligt
när jag satt och tittade igenom bilder från tidigare år.
Den här bilden är från påskafton 2014.
Vi satt ute och åt påsklunch i solen!

Det är roligt att titta på gamla foton.
Här är några påskcupcakes som jag bakade för några år sedan.


Jag dekorerade med penséer.
I år har jag inte köpt några ännu.


Jag brukar färga ägg till påsk.
Av sånt vi råkar ha hemma.
Blåbär, gul lök, rödbetor...


...eller vad det nu kan finnas.


De gula är färgade av gurkmeja.


Och dukningar till påsk...


Alltid med dekorationsgräs
och gula blommor!


Och så ägg och fågelbon, såklart!


Vissa år finns det tussilago till påsk!


Mina favoritfjädrar är smutsrosa!


Hoppas att det går att sitta ute en stund
även denna påsk...


...även om den är väldigt tidig.

1 kommentar:

  1. Så fina påskbilder du visar! Det är roligt att titta tillbaka på foton och jag förundras alltid över hur mycket jag pysslade och pyntade tidigare. Nu hinner jag inte - eller så gör jag något annat istället. Men jag ska färga ägg tillsammans med ett barnbarn, hon älskar att pyssla så det blir nog ett och annat påskpynt.
    Önskar dig en riktigt glad påsk!
    Kram Eva

    SvaraRadera