söndag 20 mars 2016

Flätat pilstaket




Förra veckan kom det några gubbar
och beskar pilträden som står vid jobbet.

Jag gick fram och frågade om jag kunde få lite av det
som de ändå skulle köra bort.
Och det fick jag så klart!


I dag har vi flätat ett pilstaket runt en rabatt
av lite av det jag fick.
Vi hjälptes åt, jag och H.
En flätade och en fixade till slanorna.
Teamwork!


Det blev jättefint!

Så skönt väder det var i dag!
För oss var det årets första trädgårdsdag,
och det finns att göra där, kan jag lova...

Jag blir ju så trädgårdstrött på hösten
att jag typ bara lämnar allt.

Men nu känns det kul igen att börja rensa upp
och snygga till efter vintern.


Och så ska jag fundera ut något mer
att göra av salixen som blev över!

Någon ställning och något stöd
blir det nog!

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Det där pilestaketet blev ju hur snyggt som helst. Helt i min smak. Härligt med en trädgårdsdag. Mycket trevligare att fixa fint på våren än att städa och göra i ordning på hösten.

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Fint det blev med det staketet. Jag är tyvärr ingen trädgårdsmänniska men jag skulle gärna vilja ha en fin trädgård :) Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Så snyggt! Har tänkt att göra ett pilstaket runt köksträdgården och nu blev jag inspirerad att sätta igång.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Vad snyggt det blev, bra samarbetat!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera