tisdag 23 februari 2016

Romme Alpin


Är det sportlov så är det
och så klart måste man åka lite skidor då!

Vi tog därför en dagsutflykt
till Romme Alpin utanför Borlänge!
Det tar oss 2 timmar och 45 minuter med bil dit.


Vädret kunde inte ha varit bättre.
Helt vindstilla, soligt och en minusgrad.
Så himla skönt!


Jag var lite orolig för hur det skulle gå för mig,
eftersom jag har haft problem med en fot sedan i augusti.
Men konstigt nog så funkade den hur bra som helst i en slalompjäxa!
Märkligt, eftersom jag går omkring och haltar ibland...


Jag åker bara utför någon gång om året,
så jag är alltid lite ringrostig när jag väl åker,
men det gick förvånansvärt bra ändå!
Inga vurpor...


Och det är så bra i Romme,
för där finns många, långa gröna backar,
d.v.s lätta nedfarter.


Ja, man kan faktiskt åka grönt ända från toppen om man vill.
Nästan tre kilometers åkning!
Underbart!


Det var härligt med en hel dag ute i frisk luft och solsken.
Och nu är jag så där skönt trött i hela kroppen!

Jag sover nog gott i natt...

(PS: Förra gången vi var i Romme var för fyra år sedan.
Titta här! Oj, vilka små barn vi hade då... :-)

1 kommentar:

  1. Så härligt att åka utför, har inte gjort det på flera år, saknar det jättemycket.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera