söndag 14 februari 2016

Kalas för våra tre fina...


Våra tre barn fyller år i veckan.
Vincent blir 20 år och tvillingarna J & E blir 16 dagen därpå.
Vi slog ihop firandet och bjöd på buffé i dag.

Vincent kom med tåget från Stockholm.
Tyvärr så var det två timmar försenat (suck...SJ...),
så det blev en väldigt kort visit av sonen.

Sedan kom mina syskon med familjer
och så barnens mormor.

Jag hade gjort tre olika sorters pajer
och en halloumisallad med melon och rostade cashewnötter,
kycklingspett med smak av sweet chili
och sedan en bulgursallad som jag själv tyckte
blev väldigt god.

(Receptet finns här!)


Det blir så vackert med mycket grönsaker
och med två vegetarianer i familjen
så får man tänka lite extra grönt!

Själv äter jag också gärna vegetariskt!


Och så blev det fika förstås.
Hembakta semlor och
  morotskaka med björnbär.


Ljus i tårtan måste man ju ha!

(Fast nu fick det bli lite symboliskt så där...
Det fick bli 6 ljus...)


Som vanligt, när man har trevligt,
går tiden alldeles för fort.

Ett tu tre var kalaset slut
och äldste sonen åkte med en av mina bröder
tillbaka upp till Stockholm.



Och nu återstår det att ta tag i disken
och samla i hop sig lite inför
en ny arbetsvecka.


Och i morgondagens matlåda
kommer det förmodligen att ligga tonfiskpaj
och bulgursallad...

2 kommentarer:

  1. Ni har prickat in barnen bra, perfekt att kunna fira alla födelsedagar på en gång. En underbar dukning har du gjort och en fin buffé med mycket färg och mycket nyttigt.
    Ha en fin ny vecka!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Så fint och gott det ser ut! Snygg duk! Och dukning. Bara otur med tåget. Jag skulle också kunna tänka mig mer vegetariskt. Vi fick oss en tur till Uppsala idag och träffa vår utflyttade ett par timmar. Alltid kul!
    Ha en bra vecka!
    Annika

    SvaraRadera