fredag 23 oktober 2015

Cheesecake


Min favoritkaka just nu är nog cheesecake.
Mums, så gott det är!

För ett par veckor sedan bakade jag en kaka
som jag garnerade med skivade fikon.


På jobbet brukar vi turas om att fixa fredagsfika
och i dag var det min tur.
Då testade jag ett nytt cheesecake-recept
med vit choklad i fyllningen.
Jag garnerade med björnbär och vinbär från mammas trädgård,

(jag brukar styckfrysa bären på en bricka så att
de ska hålla sig fina i formen)

och så fikon, 
passionsfrukt, hallon
 och mörk choklad med kaffe-smak.



Det blev väldigt gott!

(Och jag är glad att jag lyckades med konststycket
 att forsla med mig den i bilen till jobbet
 utan att den välte omkull 
i kurvorna... :-)

Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Hejsan på sena fredagskvällen. Din cheesecake ser riktigt smarrig ut och jag skulle gärna ta en bit, hehe. Den godaste jag har bakat är Leilas recept med vit choklad och rabarber, mums fillibabba! Ha en riktigt härlig helg.

    SvaraRadera