lördag 12 september 2015

Bilbyte


Lite oplanerat 
blev det en tur upp till Stockholm i dag.
H har länge pratat om att han tycker att vi ska byta bil,
och nu hade han hittat en som han tyckte att vi skulle titta på,
och som jag faktiskt tyckte verkade ok.

Jag är annars suuuuperseg när det gäller bilbyten.
Även fast det är jag som har bilen till jobbet om dagarna,
 och bilen går under benämningen "mammas bil"
så är jag ointresserad! 
Jag brukar liksom alltid tycka att det är bra som det är
och har aldrig någon längtan efter att byta bil.

Men jag förstår ju att man måste göra det då och då
för att inte förlora så mycket pengar.
Nu hade nybilsgarantin gått ut på vår nuvarande
och då var det läge för uppgradering!

Och köpet blev av!


På hemvägen stannade vi och fikade på det här stället!
Vägen mellan Stockholm och hemmet åker vi många gånger om året
och därför är det kul att hitta nya stopp på vägen!


Det här stället låg en bit utanför Södertälje.


Mångfaldens hus hette det,
och där kunde man handla inredning och delikatesser.


Där fanns också lite gamla saker att köpa.
Jag stod och höll i en vacker järnmortel,
men det blev inget köp.


Däremot köpte jag te.


Och så åt vi en bit.


Det blev en lagom dagstur
och bilen får vi hämta om en vecka!

2 kommentarer:

  1. Bilar är inte mitt stora intresse heller. Men det finns tre andra i familjen som är desto mer intresserade :)
    Mångfaldens hus såg däremot väldigt intressant ut ;)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Jag förstår inte hur ni bär er åt som hittar alla dessa mysiga ställen...?! Och by the way; grattis till nya bilen!!

    SvaraRadera