tisdag 11 augusti 2015

Någon som säger att livet inte är så farligt...


Jag fick en så fin present härom dagen:
En glasburk från Ernst Kirchsteigers kollektion!

"Den kan du ha ringblommor i!", sa M.

Så jag plockade några.
Och det blev så fint!


Jag tycker så mycket om Ernst.
Allt han gör blir så fint.
Ofta ganska enkla saker, som man lätt kan ta efter
och ofta av saker från naturen = gratis!
Det känns äkta och lantligt.

Särskilt årets Sommar med Ernst har jag tyckt om.
Årets hus var så enkelt och skönt.

Men... det är något annat också med Ernst.
Något som gör att det blir trivsamt där han drar fram.
Något snällt. Något tryggt.
Sånt som jag gillar.



Jag behöver sådana människor i mitt liv.
Människor som talar om för mig att livet inte är så farligt -
utan tvärtom - att livet faktiskt är härligt!

Jag behöver människor omkring mig
som säger att allt kommer att bli bra.

Jag behöver människor som hjälper mig att se
det vackra i det lilla, det enkla.

Jag behöver höra snälla skratt
från människor som njuter av livet
och som vill dela med sig av det.
Bjuda in.

Ja - som Ernst.


Jag behöver någon som säger till mig
att det är helt ok att bara sitta och titta på en nyckelpiga
eller ett ljus som brinner.

Någon som säger saker som att
man kan bli lycklig av eller förälskad i en sten.
Någon som har recept för mentala flytvästar
och som kommer med idéer som den att
sitta och tälja på en pinne
lite då och då för att må bättre.



Jag behöver någon som får mig att tro
att världen är god
och att allt kan bli bra av en nybakad bulle.


Ja,  det måste man tro på.
Allt ska bli bra.

7 kommentarer:

  1. Vacker bukett i snygg vas. Jättefin present. Du skriver så bra, jag håller med dig precis och behöver känna likadant. Tack för de orden.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så fint du har på din snickarbänk! Håller med om att vi behöver sådana som Ernst. Människor som förmedlar kloka tankar, som ser det enkla och som sprider glädje och värme. Som gör att man mår bra.
    Jag mådde bra av att läsa dina kloka tankar!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder och så fint du skriver. Hoppas det inte hänt något farligt/hemskt.

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Så fina ord, visst kan man känna så och Ernst har nåt mer än bara inredning. Mycket klokhet kommer från den mannen. Tack för en jätte mysig och inspirerande blogg!

    SvaraRadera
  5. Positivt tänkande är det viktigaste vi behöver här i världen just nu!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Håller med Dig i varje ord Du skriver! Den här veckan har det behövts extra mycket som motvikt till hemsk händelse i min stad.
    Jag gillar Ernst, ringblommor och Din blogg förstås. Har lagt kronblad av ringblommor på tork för att liva upp något bakverk eller en morotssoppa kanske i vinter enligt tips från en annan blogg. Man lär sig hela tiden :)
    Kram Annika

    SvaraRadera