tisdag 4 augusti 2015

En ny liten älskling...


Jag fick en trädgårdsutmaning på Facebook
som bestod i att lägga ut en trädgårdsbild om dagen i fem dagar.
Det var bra, för då tvingades jag att skärpa till mig lite
och fixa lite i den allt för eftersatta trädgården.

(Åtminstone just där jag skulle fota. :-)

Dessutom har jag vädret varit helt ok nu ett par dagar,
och jag märker hur jag reagerar direkt som solen visar sig!
Jag är så enormt väderberoende!


Jag har en ny liten älskling här i rabatten runt gruset,
nämligen en rödkvanne som jag köpte i våras.


Å, vad jag tycker att den är fin!


Som en rosafärgad hundloka.
Gillar, gillar...

5 kommentarer:

  1. Den är jättefin. Skulle gärna ha den hos mig, färgen är ljuvlig.
    Så snyggt med vattnet som rinnner.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Den var riktigt fin! Jag har bara vanlig kvanne i stugan den dyker upp lite här och var. Ska hålla utkik efter den röda.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Den röda kvannen är jättefin liksom hela platsen du visar upp med vattnet som rinner.

    SvaraRadera
  4. Kvannen gillar jag också, superfin! Jag hade en sådan förra året, men den överlevde tyvärr inte vintern.
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  5. Verkligen meditativ och vacker plats! Kvannen gillar jag också, vill ha!
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera