lördag 4 juli 2015

Bryggbåt


Det bästa med varma sommardagar...
...måste väl ändå vara kvällarna!

När det inte är fullt så hett längre,
utan bara ljuvligt skönt i solen!
I går var en sådan kväll.


Vi åkte ut med min mamma och min syster på en bryggbåt.
Mamma hade packat med en massa gott fika,
och så satt vi där i solen och njöt.

H, V och J hoppade i vattnet.
Det var jätteskönt, sa de.


Själv är ju ju värsta badkrukan,
men J lyckades faktiskt övertala mig att hoppa i,
och oj, oj, oj - vad skönt det var!

Ja, jag ville faktiskt inte komma upp ur vattnet!
Alldeles underbart ljummet!


Och om jag tycker det, 
då förstår ni hur skönt det måste vara! :-)


Vi stängde av motorn
 och bara flöt, sakta, sakta tillbaka hem.


Och så kom vi överens om
 att vi måste göra om det här.


Det här blev ett fint sommarminne att spara.


Precis en sån där kväll som man längtar efter
hela långa, kalla, mörka vinterhalvåret...


Tack mamma och A!
Det gör vi gärna om!

1 kommentar:

  1. Nästa flottfärd får ni runda uddarna och glida in till oss, längst in i viken efter lilla, lilla ön med stugan på��.
    T.om jag har badat trots badtemperatur på 22 grader (24-25 är min grej) och det var fantastiskt skönt��.
    Kram Åsa

    SvaraRadera