fredag 1 maj 2015

Vilken röra!


Hmmm...
Välkommen in i mitt röriga växthus!
Ja, jag vet - inte så värst inbjudande just nu!
Snarare sagt: en enda röra!

Fönstren är i stort behov av tvättning,
och där inne samsas en massa frösådder
tillsammans med redskap och gödselpåsar
och så en bambu som står och väntar på att få planteras
ute i trädgården...


Vem har lust att skola om de här lejongapen...?
Haha - miljoner av dem, känns det som...
Inte kul, men jag ska försöka ta tag i det!



Både golvytan och sittplatserna är belamrade...
Ett enda stök, helt enkelt!


Jag får se hur mycket jag orkar i dag.
Tidigt i morse vaknade jag nämligen upp och kände
att kristallerna i örat hamnat fel igen.

Usch, det är så obehagligt.
Tog sats länge för att vingla i väg och hämta en hink
som jag kunde ställa bredvid sängen.
Mår nämligen alltid jätteilla när detta händer.
Som tur är kunde jag somna om och sova några timmar,
och nu tvingar jag mig att vara uppe
för att försöka få kristallerna på plats igen.
Typiskt när jag sett fram emot 
en ledig dag!

Kanske vinglar jag ut till växthuset lite senare...

3 kommentarer:

  1. Ofta blir det mycket att göra den här månaden, hade planerat utedag i trädgården men här regnar det så jag är nog inne o målar istället. Hoppas du snart blir bättre, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen gröna röror och du verkar ha mycket spännande i burkarna.
    Låter jobbigt med kristallerna. Hoppas du piggar på dig.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera