söndag 24 maj 2015

Tulpan-tid


Å, denna ljuva tulpantid!
Nu står de i blom - allihop!

Några har kommit tillbaka från i fjol,
som glada överraskningar!
Angelique till exempel!
Lite klenare än förra året,
och inte så många -
men ändå!


Jag köpte tulpaner styckvis i höstas.
En och en som i en godisaffär.


Och man vet ju aldrig riktigt
om de kommer att matcha sina grannar...
...men det blev fint!


Jag gillar hur de sticker upp ur lungörten!


Och visst matchar de den Kaukasiska förgätmigejen!


Tres Chic, Spring Green och Queen of night.



Jag har haft mina tulpanrabatter instängslade
för att hindra rådjuren från att äta upp dem.
Det är faktiskt det enda sättet för mig
att få njuta av dem.


Man önskar ju bara att tulpan-tiden
varade lite längre...

2 kommentarer:

  1. Härliga tulpanbilder. Mina Angelique vill inte komma tillbaka år från år, tyvärr. Får se dem som ettåriga.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Underbart med tulpaner! Vilken tur att du stängslat in så att du fått ha dem i fred. Jag satte tulpaner i höstas på prov igen. Brukar ju aldrig få ha dem i fred och jag orkar inte sätta upp nät. I år har jag satt ner pinnar med råull bredvid tulpanerna och om det hjälper vet jag inte men tulpanerna har kommit upp och de blommar fint nu. Vi får njuta så länge det varar.
    Ha det fint! Kram

    SvaraRadera