söndag 31 maj 2015

Lila toner


Syrénerna blommar
och matchar de lila tulpanerna så fint.
Jag märker att jag verkligen gillar lila i trädgården.
Hortensia, syréner, penséer, tulpaner -
allt i lila!


I eftermiddags blev jag och min mamma 
utbjudna på golf-restaurangen av H. 
för att firas på mors dag!
Ja, hela familjen var såklart med.
Trevligt!
Ja, jag fick skor också.
Och tårta.
Och blommor.
Han är snäll, min man...
(Man kan tro att det är "fruns dag" :-)

Men innan dess ägnades dagen åt ogräsrensning.
Otroligt så ogräset har växt i veckan
av allt regn!


Jag vill så gärna ha fint i trädgården till skolavslutningen,
eftersom vi har en student i familjen i år!
Hoppas att det blir fint väder
så att vi kan ha festen ute i trädgården då!


Den här hörnan vid syrénbusken
behöver jag sannerligen ta tag i innan dess.

(Har jag sagt att jag gärna skulle vara lite ledig nu...?)

1 kommentar:

  1. Fint hos dig. Det är snyggt med lila i trädgården.
    Jag vill också vara ledig:)
    Kram Maria

    SvaraRadera