tisdag 17 mars 2015

Städa ut vintern


I helgen städade jag ur växthuset.
Bort med jord som stått kvar i krukorna över vintern!

(Ja, jag orkar liksom inte göra sånt på hösten...)

Nu är det bara att starta upp en ny säsong där inne!


Det är så brunt och grått på vintern -
nu längtar jag efter färg!


Jag gillar den här gamla gröna glasflaskan!
Och i kvistarna från äppelträdet som beskars i helgen,
hänger vimplar i glada färger.


Vimplar som kom i ett brev
som låg i brevlådan i dag - bara så där!


Tack för det, M!

2 kommentarer:

  1. Åh blir ännu mer sugen på ett växthus. Ska slå ikull en gammal rutten lekstuga i stugan tänker att det vore trevligt med ett växthus på platsen. Men måste ju skötas om med vattning och jag är ju inte där hela tiden. Men man kan ju alltid hålla drömmen vid liv :)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Så jättefint du pyntat i växthuset! Precis, vem orkar städa ur krukor på hösten;) I dag stod det en låda penséer från svärmor på trappan när jag kom hem.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera