torsdag 26 mars 2015

Ny kunskap...


Allium har länge varit en stor favorit hos mig!
Vilka färgklickar! Och så länge de står fina!
Jag har hört att de är duktiga på 
att sprida sig också,
men - inte hos mig...
trodde jag!

För härom dagen
så fick jag se en bild
på hur Allium-bebisar ser ut!
Alltså, det är ju dem som jag varje vår
rensar bort från rabatten!!!


Fy, snopet!
Jag har inte fattat att det var Allium -
för det brukar ju vara så himla många "grässtrån"
som självsår sig just här,
men nu vet jag...

Hädan efter är det jag som är försiktigare!
Man lär så länge man lever.
Det är tydligt det.

2 kommentarer:

  1. Ja, det är tur att man får fler chanser. Jag har gjort samma misstag fast med hasselörtsbäbisar.

    Vilken superfin speljé "ni" har gjort! Så snyggt det kommer att bli med pipranka där.

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  2. Allium är så fina! Har inte sett några bebisar här så jag kanske också har rensat bort dem.
    Ha det så gott i helgen
    Anette

    SvaraRadera