måndag 9 mars 2015

Back to work...?



Jag har inte varit i trädgården alls på så länge,
men i går tillbringade jag timmar där,
och jag blev så förvånad över
att det är så mycket på gång!

Och så glad!


Det spritter verkligen till i mig
varje gång jag ser ett livstecken i rabatterna,
för jag har på något sätt alltid glömt bort
hur ljuvligt fina växterna faktiskt är! 

Ja, ibland glömmer jag till och med bort
att de finns där överhuvudtaget! :-)
Tänk att det är så!

I går såg jag också en myrstack
som kryllade av liv!


Och jag kan inte låta bli att undra...


...om de nyvakna myrorna har samma vårkänslor som vi,
eller om det mer känns som att semestern är slut
och det är dags att börja jobba igen... :-)

-"Jaha...(suck), så var det
Back to work", liksom...?

1 kommentar:

  1. Vad härligt att du har vår i din trädgård!

    Jag tror att myrorna tänker "Wow, nu gänget, nu är det våååår!" :)

    SvaraRadera