lördag 14 februari 2015

Våra tre Hjärtan


Alla Hjärtans Dag
har vi firat våra tre Hjärtan
på deras kommande födelsedagar.

Vår V fyller 19 år på måndag
och J & E blir 15 år på tisdag.
Jag fattar inte
 att vi har så stora barn nu...


Jag började dagen med att baka lite till kalaset.
Knäck-kakor och kladdkakemuffins.


Lite mysigt att stå där i nattlinne och baka
till Ring så spelar vi på köksradion! :-)


Självklart skulle muffinsen dekoreras med hjärtan i dag!

Sedan kom min bror och hans familj från Stockholm
och mamma och min syster på smörgåstårta!

Smörgåstårta tröttnar man väl aldrig på?!?
Eller hur? :-)



Och så blev det fika!

Mina fina femtonåringar vill inte vara med på bild.
Det respekterar jag naturligtvis så
det blir inte mer än så här...


Nej, när kameran kommer fram,
försvinner de snabbt...


Nittonåringen,
som går teknikprogrammet och tar studenten i vår,
visade sitt individuella gymnasiearbete för gästerna.

Han har jobbat sedan i somras med att designa,
konstruera och programmera en dator.
Alldeles från början.
Alltså från minsta lilla manick.
Helt på egen hand.
Han har importerat komponenter
 från USA och Storbritannien.

Jag vet inte hur många arbetstimmar och hur mycket pengar
han har lagt ner på det här projektet,
men jag är otroligt imponerad
och stolt över honom!


Barnen fick det de mest av allt önskade sig -
nämligen ...pengar!
Stora killen hade dessutom önskat sig en sak som han fick
från det här fina stället...:


Jojo - 
"äpplet faller inte långt från...." :-)

Så nu är de firade i förtid, våra tre Hjärtan.
Tänk - tre barn som fyller år dagarna efter varandra...


Nu ska vi såklart sätta oss framför tv:n
och titta på melodifestivalen.

Trevlig lördag, det här! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar