lördag 3 januari 2015

Bara disken kvar...


Hej!
Kalaset är slut och nu är det bara disken kvar!
Men jag gillar känslan - en sån där bra "efter kalas-känsla".
Ni vet - de goda samtalen dröjer sig kvar tillsammans
med en sockermättnad i ett kalas-städat hus.
Gillar det!

(Dessutom började vi spåna på lite roliga res-planer
tillsammans med bröderna längre fram i vår!
Det gör mig glad att ha något
att se fram emot!)

Vi har varit på traditionsenlig 
kalkon-middag hemma hos mamma,
jag och mina syskon med familjer,
och sedan åkte vi hem till oss allihopa
för att fika och gratulera H på födelsedagen!

Ja, vi har inte träffats tidigare i jul,
så det blev liksom lite i hop-slaget julfirande
tillsammans med födelsedagsfirande!


Mannen förärades årets första tulpaner!
Och öl -
haha - massor av öl.
Från Dalarna, förstås...



...eftersom min ena svägerska är dalkulla
och de därför tillbringar mycket av sin lediga tid
uppe i Dalarna.


Och som om det inte räckte,
så har min lillebror med familj varit i Tallin i mellandagarna,
och lämnade över lite smakprov på estnisk dryck
till jubilaren... :-)


Enligt tradition måste vi äta Gustaf Adolfs-tårta
i vår familj i juletid...


...men det fikades en hel del annat också.


Vet ni - jag är så himla lat just nu med kameran!
Jag orkar inte ta fram den stora kameran -
kanske för att det ändå är för mörkt.

Det får duga med lite suddiga iPhone-bilder!


Men, visst ja!
Nu skulle jag ju ta hand om disken!


I morgon när det har blivit ljust igen
ska jag visa vad vi fick mer!

Till dess:
Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar