söndag 23 november 2014

Vackrare förr?



Jag brukar titta in på Netto ibland.
Ofta hittar jag fina och kul saker till ett bra pris!
Sist jag var där köpte jag det här stora ljuset.


På ljuset kan man läsa texten till
 H.C. Andersens saga
Flickan med svavelstickorna.

Ibland tycker jag att mycket var vackrare förr.
Vackrare sagor, vackrare handstil.


Vackrare fönster. :-)


Vi har en blandad stil här hemma.
Både gammalt och nytt.
Men redan när vi var jätteunga
gick vi ofta på auktioner och ropade in 
gamla möbler och saker.


Jag undrar om det kommer att bli samma sak
med det som tillverkas i dag?
Att de som är unga i framtiden
kommer att tycka att det är fint?

Eller var saker vackrare förr, 
helt enkelt...?

4 kommentarer:

  1. Måste prova dina franska pepparkakor, de ser så goda ut:) Med risk för att bli beroende:)
    Fint du har det på skåpet, snygg blandning av gammalt och nytt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Gillar också att blanda gammalt och nytt, visst är det nåt vackert med det gamla. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Jättefint ljus! På ett sätt håller jag med om det där att det var vackrare förr. På ytan var det nog det. Välarbetat liksom. Dock var det ju väldigt fattigt, smutsigt och eländigt på många sätt. Kallt, hårt och farligt också. Men på ytan, absolut.
    Gillar er stil.

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt du har! Och ljuset är jättefint. Ja visst var både möbler och hus och fönster mycket vackrare förr, enligt mig iallafall. Och ofta så slitstarka att möbler kunde/ kan följa med flera generationer. Vilket underbart hantverk. Bor själv i ett hus från 1800 talet men tyvärr finns knappt något kvar som minner om gamla tider. Om tiderna var bättre det kan ju diskuteras förstås men hantverket- absolut!!! Hoppas du får en härlig julmånad! Kram/ Nettan

    SvaraRadera