söndag 9 november 2014

Ett passande armband!


Här sitter Far och skrapar Triss.
Haha -
jag undrar hur många "pappor" som har gjort detsamma just i dag...?

(Och jag undrar hur många som inte vann någonting?
Skulle tro att det var ca 99 %... :-)

Och nu tänker så klart inte ni på
att det är något annat med den här bilden
som har gjort vår "far i huset" lite extra glad.
Men om jag zoomar in lite...


...så ser ni ju att han har ett alldeles nytt tennarmband.
 Ett norrländskt.

Det är ju så att min H är norrlänning,
och då hör det ju lite till att bära ett sånt här armband,
vilket han gjorde ända tills för några veckor sedan
då hans gamla armband gick sönder.

Han blev lite ledsen för det.
Jag blev lite glad för det.

För plötsligt visste jag precis vad jag skulle köpa
till Fars Dags-present i år.
Ja, det var faktiskt det som var anledningen till
att jag besökte Julita Julmarknad i fredags.
Jag visste ju att det var ett äldre par från Skellefteå där
som sålde tennsmycken.

Lite hemlighetsmakeri blev det.
Och ett par hållna tummar
för att det skulle passa.


Och se -
det gjorde det!

Och han blev jätteglad!

2 kommentarer:

  1. :-D Ibland faller allt på plats och blir bara så där perfekt rätt!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Vilket fina armband! Och nej ingen vinst för min pappa heller:) Daniel fick en Morbergbok, mycket uppskattat.
    Ha en fin dag
    Kram Maria

    SvaraRadera