tisdag 7 oktober 2014

Fler och fler för varje år...



Jag borde inte köpa tulpaner.
Vi har massor av rådjur som går in på tomten
och som älskar att äta tulpaner!

Men...hur skulle man kunna motstå att plantera tulpaner!?!
Titta bara på den fina Queen of Night.


Eller på den eleganta Trés Chic.
Så fantastisk!


Och så glad man blir av rosa...


Fina Angelique tillsammans med en mörkare rosa
(som jag tyvärr inte minns namnet på.)


Så jag stänglar in rabatterna för att stoppa rådjuren.
Och planterar tulpaner ändå.
Det är bara ett problem...


Och det är att för varje ny tulpansort jag prövar,
så blir det ytterligare en sort som jag bara måste köpa nästa år igen.
Fler och fler sorter för varje år.
Det här är lökar av Spring Green,
som jag tänkte testa i år!

Mer och mer stängsel går det åt! :-)


Skönt med narcisser,
som inte rådjuren vill äta av.

Men det hjälps inte -
jag måste ändå ha tulpaner också...

4 kommentarer:

  1. Nä, tulpaner kan man inte motstå, det är helt omöjligt! Att köpa tulpanlökar är kanske att tjuvstarta lite på våren? Spring Green tror jag du kommer att gilla.
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Tulpaner är så fina men så tråkigt det är att plantera dem. Tycker jag.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så många vackra tulpaner! Jag tror inte jag heller skulle kunna hålla mig borta från tulpaner om jag hade mycket rådjur. Har varit ganska förskonad hittills.
    Jag väntar på min beställning.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Jag har inte alls varit någon tulpantjej, men sedan något år har jag svårt att motstå dem, det är väl alla nya fina sorter som kommer varje år. :) Synd att rådjuren tycker detsamma...

    Känner igen mig i den där känslan med att barnen blir stora. Samtidigt som jag velat ge dem stoppochväxpiller för länge sedan så älskar jag den åldern de är i just nu. :)

    SvaraRadera