lördag 2 augusti 2014

Svarta katten Selma



Selma, vår katt,
tycker nog att det är aningens för varmt
på dagarna den här sommaren.
Med sin svarta päls uppsöker hon gärna skuggan
när solen gassar på som mest mitt på dagen.


Jag läste förresten i tidningen i dag
att svarta katter ofta är svårsålda på katthem.
De blir inte valda utan blir över.
En tanke var att det beror på skrock,
men en annan det faktum att svarta katter är svåra
att fotografera så att de gör sig på bild.
Anletsdragen försvinner liksom i det svarta.


Ja, det kan jag ju faktiskt hålla med om.
Vår förra katt Prinsen,
var med sin grårandiga täckning mycket mer fotogenic.


Selma är en större utmaning att få till på fotografi.
Men hon är faktiskt också en fin katt.
Ja, ser man henne i verkligheten
så ser man att hon är lika fin
som Prinsen var.

Det är hon.

1 kommentar:

  1. Märkligt att svarta katter är svårare att sälja. Jättefina tycker jag. Det där med fotograferingen kan jag faktiskt hålla med om. Ronja är ju svart och även hennes ansikte försvinner lätt på foton.

    Kram

    SvaraRadera