torsdag 21 augusti 2014

Blommar just nu


Hej på er
i torsdagskvällen!

Regn varje dag den här veckan
och sommaren känns väldigt långt borta!
Det är mycket som är fint i trädgården just nu,
men jag har så svårt att hinna tillbringa någon tid där ute.
Och det börjar redan bli svårt att hinna fotografera varje dag
för att dokumentera Var Dag i Mitt Liv innan det är för mörkt.


Älskar mina "Magnus".
De är planterade förra året så plantorna har inte hunnit bli så omfångsrika ännu,
men jag hoppas att de kommer att breda ut sig med tiden?
Gör de det eller ska jag köpa fler exemplar?
Vad tror ni?


På hösten vill jag jättegärna ha gult i trädgården.
Det är en färg som känns pigg och glad!


Ny kärleksört för förra året:
José Aubergine.
Är så glad för den - otroligt vacker färg på blad och stjälkar,
och den har vuxit på sig bra sedan jag köpte den förra hösten.


Och så alla bolltistlar.
Så fin som snittblomma
 (och som dessutom står så länge i vas!),
men de står lite tokigt till hos mig och ska få en ny plats.
Jag har lite idéer när det gäller trädgården,
men de får gro i huvudet tills jag får tid.

Nu måste jag gå ner till tv:n
för snart börjar Ernst!

(Förra torsdagen var det ju någon "sport-skit" som 
hade snott hans tv-tid.
Sånt borde inte tillåtas... ;-)

4 kommentarer:

  1. Jag måste nog köpa på mig fler kärleksört. Dina äppelhjärtan och rönnbärspynt i förra inlägget är så himla fint och höstpiffigt.
    Måste nog härma lite...
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Du har samma fina blommor i blom nu som jag ser jag. Även här har det blivit alldeles för lite trädgårdstid under veckan.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Härlig sensommarblomning! Jag var ute med kameran förut, kände att jag var tvungen. Hela kroppen skrek efter trädgården:)
    Spännande med nya trädgårdsidéer.
    Fin fredag till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Jag har inte heller hunnit vara i trädgården något den här veckan. Vädret ser inte ut att bli så bra i helgen, men det blir nog en del uteliv ändå.
    Skulle gärna ha röd rudbeckia i rabatterna, men för några år sedan när jag skaffade några klarade de inte vintern här uppe. Nu börjar det bli dags att göra ett nytt försök för nu har jag vita som överlever.

    Höstvackert med äpplen och rönnbär här nedan - jättefint!

    SvaraRadera