söndag 6 juli 2014

Rosa snö


Det har snöat rosa blommor
från Paradisbusken - ner i kökslandets grusbädd.

Här växer det mesta på fint!
Luktärterna, som ska växa här mot armeringsnätet,
har dock inte satt någon vidare fart än.


Inte om man jämför med förra året, när de redan hunnit ända upp.
Hoppas att de skärper till sig!


Gräslök är bra att ha.
Och snyggt!


Zinniorna har börjat slå ut!
(Ja, fast det här är fotat för några dagar sedan
när de ännu stod i knopp.)


Ja, det är mest grönt än så länge,
innan allt har börjat blomma.
Men sen -
då blir det rosenskäror och massor av ringblommor,
zinnior, luktärt och sibirisk vallmo.
Då blir det färgglatt!


Den första att visa färg är dock denna...


Mums!

4 kommentarer:

  1. Rosa snö! Mmmm, underbart! Och frodigt och fint i lådorna. Och jordgubbar! Kan det bli bättre?
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Vi får väl vara glada att det är låtsassnö och inte hagel som de hade här i krokarna förra veckan. Det är jag glad att vi slapp. I mitt trädgårdsland snöar det för fullt av äppelkart. Det var nog inte min smartaste idé att ha köksträdgården under ett stort äppelträd. Ett fallande äpple kan knäcka många småplantor i en odlingslåda...

    Fast jordgubbarna jag har i ena lådan klarar sig bra. Blasten får ta största smällen. Tack för det. Dagens jordgubbsskörd vill man inte vara utan. Mums! Tackar också för receptet på din citronkaka. Det passar så bra med citronkaka i sommarvärmen tycker jag.

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  3. Mina luktärtor vill sig inte heller riktigt i pr. Bara på ett ställe faktiskt. Konstigt!

    Härligt att det mesta av det andra växer bra hos dig.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Mina luktärtor vill sig inte heller riktigt i pr. Bara på ett ställe faktiskt. Konstigt!

    Härligt att det mesta av det andra växer bra hos dig.

    Kram

    SvaraRadera