torsdag 17 april 2014

Cupcakes till Påsk



För en tid sedan såg jag ett sånt inspirerande inlägg
Det var bilder på så fina påsk-cupcakes
och jag tänkte direkt att jag skulle 
försöka baka sådana till påsk!


I dag har vår Elias namnsdag
så då passade jag på att baka till honom!


Sedan härmade jag Lotta i Fyra Årstider rakt av:
dekorerade med små mini-penséer
och det blev så fint!


På varje cupcake satte jag en liten 
marsipan-kyckling.
Älskar marsipan!


Och sedan var det så kul att fota
så att jag sprang runt med dessa cupcakes
lite överallt, bara för att fotografera! :-)


Men nu -
nu ska mamman inte fota mera,
för nu ska här bjudas på dessa gobitar!
Till namnsdagsbarnet och de andra i familjen!


Jag har redan provsmakat frostingen,
och det bådar gott...!

(PS: Det där med "Kill your Darlings" är svårt!
Därför blev det nu sju bilder på mina cupcakes.
Ja ja - jag bakar ju inte så himla ofta,
så när det väl händer
är det kanske lika bra att föreviga bakverken.
Ordentligt! :-)

4 kommentarer:

  1. De ser väldigt smarriga ut! Antar att de redan är uppätna - för sådana sötsaker brukar inte räcka länge. Iaf inte här!
    Gillar kulörerna på strösslet. Passar ju perfekt till påsk. Antar att det var så det var tänkt ;)

    Ha en fin påskhelg!
    Kram Tamara

    SvaraRadera
  2. Ser supergoda ut! Snyggt dekorerade i matchande påskiga färger.
    ha en fin skärtorsdagskväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jättefina och säkert hur goda som helst!

    Kram

    SvaraRadera
  4. jummie super lækre kager. flot lavet må jeg sige. hav en dejlig påske
    http://fastersnyttehave.blogspot.dk/

    SvaraRadera