onsdag 19 mars 2014

Vad jag vill nu...


Nej, 
men Hallå där, Våren!
Nu blev jag tvungen att gå in på SMHI:s sida
för att se om det är någon ljusning i sikte!


Ja ja, jag vet ju -
det där med bakslag - 7 ska de visst vara -
men efter förra årets seeegdragna vår
tycker jag liksom att vi förtjänar
en tidig och varm vår i år!


Jag vill göra i ordning på altanen
och flytta ut i trädgården.
Jag vill sätta vita fjädrar i påskriset
och köpa fler penséer och påskliljor.
Och jag vill göra det nu!


Så där som det är på de här bilderna från 2012.
Jag vill, jag vill, jag vill!

Och jo, lite ljusare såg det allt ut framåt helgen
enligt prognosen.

Vi får hoppas på det!

9 kommentarer:

  1. Helt enig! Ivrig på vår nu! Tittar på häggen utanför fönstret den var på gång med musöron för någon dag sen nu är det flera cm snö på grenarna. Snälla våren kom tillbaka!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Det blir inte riktigt detsamma med blommor och fjädrar när det regnar och stormar. Bara att hoppas att solen kommer snart, det behövs för vinterglåmiga ansikten.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Jag fårstår att du vill ha din fina vårträdgårde NU. Det är inte alls OK med bakslag. Håller med om att vi förtjänar en tidig vår i år. Här i söder kan vi inte klaga. Idag har det regnat och blåst men det är många plusgrader och framförallt, ingen snö.

    Härliga inspirerande bilder du visar!

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  4. Fint! Så snyggt med glaskupan. Hoppas på bättre väder hos dig, förstår att du vill sätta igång.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Hemma mycket vår och nu när vi kört 40 mil och befinner oss någon mil söder huvudstaden breder vinterlandskapet ut sig och saltbilarna kör skytteltrafik. Fast vad gör det... imorgon är det trädgårdsmässa och då blir det mycket vårkänsla igen...

    Håll ut
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Nu vill jag också, ännu mer! Så fina bilder!
    Här har vi inte haft riktigt samma bakslag men ändå har vi absolut haft kallare och mycket mycket blåsigare än förra veckan, eller var det förrförra? Man glömmer fort men fint väder hade vi ju ganska nyligen. Det ska bli ganska många grader i dag men blåsigt.

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Så fina bilder. Förstår att du vill uppleva det igen.
    Och visst är det dags nu? Vi trädgårdsnördar är lika otåliga varje vår. Haha! Men nu bestämmer vi att det blir en fin och varm och solig helg. Visst?

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  8. Ja, jag vill också ha vår! Hoppas att dina fina bilder lockar fram våren :)
    Kramar Cathrine

    SvaraRadera
  9. Jag är så glad för här kom den utlovade snön som regn :)

    SvaraRadera