fredag 18 oktober 2013

Dominoeffekt


Så där ja,
nu åkte de fina vimplarna ner.
De som min svägerska M har sytt
och som suttit i växthuset ända sedan i våras.
Dags att packa ihop inför vintern!

I morse vaknade vi till den första snön,
och eftersom det är fredag (T.G.!!!)
så kunde jag gå lite tidigare från jobbet
och för en gångs skull komma hem när det fortfarande var ljust.
Äntligen kom de allra sista lökarna ner i jorden.
Det blev lite fler allium
och så några honungslökar.

Som jag sagt tidigare
så roar det mig inte att plantera lökar.
Men jag vet ju hur mycket jag uppskattar dem i vår,
så det är bara att tvinga sig!


Nä, nu vill jag vara inomhus i stället!
Vi håller på och fixar och grejar för fullt.
Det började med att vi målade och möblerade om på övervåningen,
vilket resulterade i att vi fortsatte med
att måla trappan ner till undervåningen vit.
Väl på nedervåningen fortsatte vi av bara farten
med lite ommöblering,
vilket förde med sig att vi gick och köpte en ny soffa,
som kommer på tisdag.

Ja, ni vet, den där dominoeffekten...

Önskar er alla 
en skön fredagskväll!

2 kommentarer:

  1. Så spännande med en ny soffa! Hihi, visst leder det ena till det andra:)
    Vimplarna är så fina.
    Jag har inte planterat en endaste lök i höst. kanske kommer jag ångra mig i vår, men det får vara så då.
    Trevlig helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Det blir lätt en dominoeffekt när man börjar ändra någonstans. Men det kan blir bra! :)
    Jättefina vimplar!

    Ha nu en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera