lördag 7 september 2013

Fönstertvätt!


I vårt matrum har vi nästan en hel vägg med fönster
från golv till tak och dubbeldörrar i mitten.
Av någon anledning, 
eller rättare sagt; helt utan anledning -
har de fönstren inte blivit tvättade i år.
Skyller på att spröjsen måste tas bort! :-)

Men nu -
när vi har såna alldeles ljuvliga, ljuvliga
sommardagar en vecka in i september,
fick jag plötsligt ett ryck och tog tag i det.
Och så fint det blev!

(Och visst:
Å ena sidan var det kanske lite sent att tvätta fönster
så här i september...
Å andra sidan:
Jag är ju verkligen ute i god tid före första advent! :-)


Finns väl nästan ingenting som slår
nytvättade fönster
för att få den där nystädade känslan!


Ett matrumsbord som inte används dagligen
är en perfekt uppsamlingsplats för diverse prylar...
Tidningar, en dator, porslin som väntar på
att plockas in i skåpet -
ja - här brukar det mesta kunna samlas...
Det gör ingenting.
Det ska väl synas att vi bor här?
Gymnasiekillen sitter ofta här och pluggar t.ex.

(Förresten: Klicka upp bilden och kolla in mina nya tekoppar
från Oscar & Clothilde! Gula!!
De är köpta på superrea, och jag tyckte de var jättefina!)


Och nu blev jag så fönstertvätt-inspirerad
att jag ska fortsätta med några fler fönster i morgon!
Bara för att det blir så fint! :-)

Tänk, vad solen och värmen kan göra
för att få energi till saker!

2 kommentarer:

  1. Ni verkar ha så fint både inomhus och utomhus.
    Det där med att putsa fönster är inte min starka sida. INte så att jag inte kan, jag vill helt enkelt inte. Det är så trist! Men fint är det när man väl gjort det.

    Bord eller liknande (kökssoffa här) som saker samlas på är både bra och inte bra. Praktiskt men kan irritera mig ibland.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Härlig känsla med nyputsade fönster! Du har så fina fönster och fönsterdörrar. Underbart ljusinsläpp.
    Ha en fortsatt fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera