söndag 7 juli 2013

Gotland



Hej!

Nu är jag tillbaka efter en veckas semester på
Gotland.
Vi har haft det så bra,
och när jag sitter här med alla mina bilder
så är det jättesvårt att välja ut några
som sammanfattar känslan.

Är det stränderna med de vita stenarna?
Blåelden?



Är det de gamla husen
Fårö?



Kanske är det barnen
som fortfarande tycker att det bästa med semester
är att hoppa i och bada,



...eller mamman som fortfarande
står och vaktar på de yngsta så att de inte går för långt ut,
trots att de faktiskt har fyllt tretton år...?
(när ska man sluta, liksom!?!)

Kanske skulle jag kunna ägna hela inlägget åt
alla dessa urmysiga fikaställen?
Å, tänk om man bara kunde fika
hur mycket som helst!



(Ja, på ett ställe var vi faktiskt två gånger och fikade.
Vi bodde på Tofta Strand,
och åkte förbi Leva Kungslador varje dag...)


Fika, fika, fika...



Visby kunde ju också få ett alldeles eget inlägg.
Den fina staden Visby
med alla vackra gamla hus
och mysiga gränder och affärer.



Och med den fina strandpromenaden
dit killarna gick för att kasta macka ibland.



Nej, det är för svårt att välja ut vad jag vill visa.
Jag har så många foton från denna vackra ö.
Kanske borde jag visa raukar?


Raukområdena som är så speciella
och som har något för alla i familjen...



Stenletarpromenaderna?
Kubbmatcherna på stranden?
Att sitta på en filt i sanden med en bok?



Creperierna och glasspauserna.
Promenaderna.
Solnedgången vid Högklint.
Ja, det finns så mycket som jag skulle vilja visa.
Men jag har för många foton.
Och jag kan inte välja.

Så jag nöjer med så här nu.
Och konstaterar bara
att det var femte gången jag var på Gotland,
men definitivt inte den sista.


Det lovar jag.

6 kommentarer:

  1. :-) Ja, det är så det är med Gotland! Man får aldrig nog! Åker ner imorgon och ska vara där i nästan två veckor. Tofta strand... bara ett stenkast från vårt hus. När man åker från Visby mot Tofta så ser man en skylt där det står Tofta möbler. Direkt efter den skylten till vänster svänger man av. Nästa gång du åker till Gotland får du hojta till så kan du komma förbi på en fika :-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Och jag som aldrig varit där!!!
    Tack för bilderna, men du får gärna ge oss mer. ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men, Anna-Helena, du har ju lyckats perfekt med att få in känslan i dina bilder! Jag fick ett riktigt, vad heter det, dejavú, när jag såg dina bilder....märker att det är alldeles på tok för många år sedan jag var på Gotland....behöver nog åka dit igen! Fast i år blir det ingen resa för mig...lilleman fordrar alldeles på tok för mycken omtanke och ömhet än så länge.
    Ha en alldeles underbar fortsatt perfekt sommar.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Säger som Jill. Jag har har inte heller varit där. Än! Känns verkligen som att jag missat nåt. Tack för fina bilder!

    Tamara

    SvaraRadera
  5. Har saknat din inlägg men tänkte att du nog var på semester :)
    Gotland har jag aldrig varit på men jag vill gärna dit. Helt underbara bilder och underbara ställen ni varit på.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Har heller aldrig varit på Gotland, har ju mitt Öland. Men blir faktiskt sugen på att prova din ö efter att ha sett alla dina fantastiskt fina bilder. Det ser ut att finnas mycket vackert att titta på även där.
    Ha en fortsatt fin sommar!
    Kram Yvonne

    SvaraRadera