fredag 19 juli 2013

Ekologiskt!


I dag blev det en sväng med motorcykeln.
Premiärtur för mig faktiskt...
Jag har inte suttit på bönpallen sedan
typ tjugo år tillbaka i tiden.
Men det gick ju bra! :-)

Inte långt från där vi bor ligger

Ett ställe med jättegott fika
bakat med ekologiska spannmål
som odlas och mals till mjöl av familjeföretaget.


Och visst känns den där bullen
inte fullt lika onyttig
när den är bakad med såna ingredienser...? :-)


Det är så konstigt det där,
att det finns ställen som ligger så nära
och som man aldrig har varit till tidigare.

Det tog oss knappt tjugo minuter att åka dit!


Visst var den här lampan lite häftig?
Gjord av en gammal konservburk!

I sommar har jag sett så många kul saker gjorda av konserver
att jag nog måste köpa på mig några...


Fikat var som sagt jättegott.
Dinkelmjöl, nakenhavre, virvelmjöl...
...jag är så dåligt insatt i sånt där,
men jag gillar verkligen att det finns människor som har kunskapen
och som vill satsa på sådant!


Caféet var inhyst i den gamla kvarnen,
men vi satt ute i solen såklart!


Mums!


I en annan byggnad fanns även en restaurang.
Det såg jättegott ut!


Och så fanns det en butik
där man kunde handla ekologiska varor.
Jag köpte...


...en chokladkaka! :-)

Sommar-Sverige har så fantastiskt mycket att erbjuda.
Även här på hemma plan!

3 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Man kan fika sig genom Sverige om man vill. Här i Värmland (Mårbacka och Östra Ämtervik) bakas det med skrädmjöl, som är rostad havre och som ska vara väääldigt nyttigt.:). Goda crepes av skrädmjöl var det i alla fall.
    Kram H

    SvaraRadera
  2. Härligt ställe ser det ut som.
    Absolut finns det mycket fint i vår närhet som vi ofta missar kanske. Inte behöver man fara land och rike runt egentligen.

    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  3. Ser ut som ett besöksmål helt i min smak. :) Hmmm ... undrar om man inte skulle ge sig ut på utflykt idag... :)
    Kram igen

    SvaraRadera