onsdag 1 maj 2013

Gott att leva


Så blev det då
maj.
En av mina absoluta
favoritmånader!

Och med maj kom finvädret!
Vi har haft underbart skönt i dag.
Femton grader och sol -
och dagen har naturligtvis spenderats
i trädgården. :-)


Här fixas och grejas!
Det bärs saker hit och dit!
Det rensas,
det räfsas och grävs.
Ryggar kröks, knän kryper omkring,
Och det är bara helt ljuvligt!


Fler och fler växter börjar titta upp ur jorden.
Det är så fantastiskt,
med tanke på att vi fortfarande hade snö
 för ett par veckor sedan...

Några växter är jag särskilt nyfiken på.
Som Silverpäronträdet
som vi planterade i höstas.
Jag studerar knopparna varje gång
jag passerar det.
Ängslas lite...
Måtte det vara vid liv!



Lite dagvill är man allt nu.
Jag har en tydlig söndagskänsla i dag, men -
det är ju redan torsdag i morgon!

Och solen skiner...

Ja, nu är det
gott att leva!

5 kommentarer:

  1. Så härliga trädgårdsbilder! Så fint med silverpäron, jag bara älskar mitt:)).
    Lyckliga du som haft skönt väder idag, vi har haft sol men en iskall vind. Inte alls skönt, jag hade vantar på promenaden.
    Kram Maria


    SvaraRadera
  2. Helt underbart är det just nu. Kan man stoppa tiden? Ofattbart att det var snö för ett par veckor sen...
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Underbart att se att våren sprider sig överallt i landet. Här har vi också haft skönt väder idag och mesta tiden har tillbringats utomhus.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen gott att leva nu. Vi har ju haft en helt underbar dag, så skönt. Trädgårdsarbete hela dagen här oxå. Skönt att komma igång! Spännande att få veta hur det går med ditt träd. Håller tummarna!
    Ha det så gott!
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  5. Visst är det underbart nu, man vill stanna tiden och bara få njuta! Vi har också haft en skön dag och jag trotsade förkylningen och gick ut en stund i det fina vårvädret! Hoppas ditt Silverpäron har överlevt, det är ju så vackert!/ Kram Titti

    SvaraRadera