lördag 6 april 2013

Regissera våren!


När
  längtan efter våren
är så stor, så stor,
så måste man hjälpa den lite på traven.
Helt enkelt regissera våren lite!

Man köper några vårblommor,
(trots att det egentligen är för kallt).
Sedan släpar man ut lite rekvisita
till den soligaste platsen i trädgården:
Några korgstolar, fårskinn, lyktor, korgar
en duk från indiska och en svart katt
som man placerar i stolen.



Sedan sätter man sig själv i den andra stolen,
vänder näsan mot solen
och låtsas att det är vår på riktigt!


Det blir riktigt trevligt.
Särskilt om du har en överbliven bit
chokladtårta
att inmundiga tillsammans med
  en kopp te!



Och så kan man ju alltid blunda
för hur det ser ut i resten av trädgården...
Nämligen så här:



(Och då ska ni veta
att dessa foton är tagna på vår
tö-sida av trädgården!
Baksidan förtränger jag helt från
min näthinna...)

Var inte detta ett bra recept, så säg!?!

Så;
Fram med rekvisitan!
Man kan ju alltid leka
att det är vår!

Lycka till! :-)

10 kommentarer:

  1. Härligt!...och lilla missen ser ju uta att njuta med nosen mot solen:)
    Ha en skön lördag!
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Härligt!!
    Men jag måste skryta med att här nere i Skåne har "nog" våren kommit på riktigt!
    Ja, i allafall på dagarna:)))
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  3. Ser härligt ut! Älskar och inspireras av er trädgård!

    SvaraRadera
  4. :-) Helt rätt och helt underbart!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. De där tårt/kak/pajresterna är väl underbart goda!? Älskar att ta en kopp te och lite goda rester och sätta mig helst ute men annars i soffan.

    Att regissera våren går ju hur bra som helst. Bättre än ingen vår alls tycker jag.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Du gjorde helt rätt, nu får vi trotsa vädret och visa att vi kan.
    Hoppas du fick en skön stund.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Alltså du bor ju söderöver från mig, vi har ingen snö alls i princip))!

    Satt fina katten kvar...haha...det hade aldrig vår Elsa gjort!

    Fint stylat, vårlycka!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  8. Hur kan man ha överbliven chokladtårta? ;)
    Helt rätt med lite styling! Måste göra det jag med tror jag. Iaf ska jag hacka lite is och skotta ut högarna lite nu i veckan. Börjar nog imorrn!!!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Din styling blev verkligen lyckad, ser jätte-mysigt ut! Även katten ser ut att gilla det. Trist att snön inte försvinner fortare för nu är man så trött på den!/ Kram Titti

    SvaraRadera