söndag 14 april 2013

"My Precious..."


Jag måste visa några av mina inköp
från mässan!

Julros

Alltså, jag är heeeelt kär nu!

Jag har bara haft en vit julros i min ägo tidigare,
men i går köpte jag mig denna skönhet,
och nu vill jag bara ha fler,
och fler och fler...



Är det någon som vet
vad just denna sort heter?

Kan det vara en
  Helleborus niger x orientalis?

Gud, jag måste ha fler!!!

Några andra inköp kom också med på bilderna.
Den fina lilla vasen och två drivklockor.
köpte jag hos Charlotte.
Vackra!



Ja, jag tror att jag har drabbats
av en ny passion...
När man väsande mumlar:
"My precious..."
när man fotar skönheten,
då är det nog så...


Detta är min vita julros.
Den grävde jag fram under snön häromdagen.
Trots att den var fastfrusen 
i ett isblock, 
blommade den där under snön.

Bara en sån sak.

Himmel!

6 kommentarer:

  1. Vad kul att ni var där, på trädgårdsmässan! Och vad mycket fina bilder du tagit! inspirerande som alltid! jag hade hoppats komma i väg dit också, men tidsomställningen påverkade oss för mycket, så det var bäst att hålla sig hemma. jag får köpa några trädgårdstidningar istället.
    kram

    SvaraRadera
  2. Fnissar högt i soffan, känner igen mig :-) Kan se dina glansiga ögon och ditt väsande Preeecious :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Tack för inspirationen! Du skriver så fina inlägg tycker jag, gillar att läsa dem:).
    Jag har beställt sådana fina vaser hos Charlotte, och de pryder sin plats på hyllan i vardagsrummet.
    Jag har bara en julros, och nu blev jag jättesugen på fler. Skulle åkt till plantskolan i helgen, men det hann vi tyvärr inte med.
    Ha en skön kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Kommer du hit ska du få en svart :)
    Jag vet inte vad den heter och jag har nästan inga namn alls på mina men jag älskar dem ändå. SÅ tacksamma!

    Underbara att ha på bild dessutom.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Så vacker julros! Jag älskar den blomman och har försökt att få den att trivas hos mig många gånger men inte lyckats. I år ser det ut att vara liv i den vita jag satte i höstas, så nu håller jag tummarna. Idag fick ju även vi lite vårvärme - härligt!
    Ha det så gott!
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  6. Åååå här inne hos dig har jag aldrig varit förut, så underbart vackra bilder du tar.
    Ja inte så svårt att bli kär i dessa ljuvliga blomster.
    ha det fint!
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera