måndag 11 mars 2013

Flower Power!


Så här års 
köper jag galet mycket blommor.
Jag veeet...!

Det går inte att släppa in mig i en affär
ens för att köpa lite mjölk,
utan att jag kommer ut med lite blommor.
Jag veeet...


Ja, det är faktiskt var och varannan dag
som jag kommer hem med någon
bukett eller kruka.

Det står färska blommor
i nästan alla rum på nedervåningen.
Jag. Måste. Bara. Ha.


Men vad tusan -
någonting ska man väl trösta sig med
när marken där ute är frusen.

Jag erkänner att jag är en
blom-missbrukare.
Suck.

Men, nog kan man väl få ha
 det som last...?

6 kommentarer:

  1. Finns värre missbruk än blommor :-) Jag får fnatt på pastellfärger.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Underbara rosor! Blommor är inte missbruk, det är livsglädje!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Haha, jag riktigt ser det framför mig när du ska in och köpa mjölk och kommer ut med blommor, mjölken står säkert kvar i kylen...fniss.....och se´n att du strök över nästan...fniss igen....härligt! Och helt sunt!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig last:)))
    Det gör väl inget, för det kunde ju varit så mycket värre:))

    SvaraRadera
  5. Ser att ditt olivträdet har klarat sig i vinter... Min har skjutit iväg ett sidoskott så det funkar att övervintra den inne. Brukar vattna den med kokt, kallt vatten som blivit kvar i vattenkokaren, men vet inte om det spelar någon roll...
    /Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, olivträdet mår utmärkt! Just detta har stått i vårt ljusaste rum, som även är förhållandevis svalt. Men jag har även ett står i köksfönstret och ett i J:s fönster, och även de mår finfint!
      Så nu får vi hoppas att det inte dröjer allt för länge innan de får komma ut igen!

      KraM // AH

      Radera