onsdag 20 mars 2013

En rolig pojke?


Förlåt mig,
jag bara tjatar och tjatar.
 Men...

När jag tittar på blogginlägg 
från förra året i mars,
så skrev jag om snödroppar, penséer och julrosor.
Barmark och växthusspyssel.

Men vad bloggar man om nu då!?!

Vet ni,
jag kan inte ens förmå mig
att göra i ordning på trappan ute.
Det går ju inte att sätta ut några blommor
när det väntas natt-temperaturer
på minus femton grader.
Och då tappar jag liksom lusten
att ens sätta lite ris i en kruka.
Till påsk.

Tallriset och minigranarna
får stå kvar där ute.
Man får blunda när man passerar.
Det kan inte hjälpas.


Svenska befolkningen
verkar förenas i någon slags
mass-
uppgivenhet.

Det är vädret man pratar om.
Och återkommer till.
Hela tiden!

Nog måste vi väl vara ett tålmodigt folk.
Vana att bita i hop.
Lida lite. :-)
Men det finns ju gränser...

Och man undrar ju hur en människa
som kommer ifrån ett varmare klimat,
skulle uppfatta Sverige
så här års...

Välkommen,
liksom!
Så här har vi det! :-)


Och varje gång jag skriver
eller öppnar munnen
om detta,
så tänker jag att jag får
  sluta tjata nu!
Verkligen!!!

Men det går liksom inte...

Sorry! 

PS: Ni må tro att barnen har skrattat åt mitt senaste
rea-inköp på Oscar & Clothilde...
En pojke i Papier Maché.
"Men mamma!
Vad ska du med den till!?!"

Tja, säg det!
Sånt vet man inte så noga
ibland när man klickar hem rea-saker.
Jag tyckte den var lite rolig.
Alltid kan jag väl ställa den 
någonstans.

8 kommentarer:

  1. Jag tycker han var fin din pojke.Visst känns det segt i år vet inte vad det beror på men våren är sen och om det är för att förra våren, sommaren och hösten inte var mycket att hurra för som man känner sig liite otålig nu:
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Även jag som inte brukar klaga på vädret tycker att det gått för långt nu. Jag vill verkligen ha vår men den känns så otroligt långt bort. Frustration!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ja, pojken ÄR söt!
    Och vet du, jag har också tallris på trappen och det lär dröja innan det blir nåt annat där!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Granriset pryder även vår trapp.
    Inte så lätt att byta ut det när kylan håller ett järngrepp om jordklumpen!
    Får väl sätta påskfjädrar i granriset och gilla läget med ett leende på läpparna ;)
    /Åsa

    SvaraRadera
  5. Jaaa du, jag håller med om att jag tycker jag verkar otroligt tjatig med min längtan efter får, men jag ÄR faktiskt trött på vintern nu....och här snöar det fortfarande, en onsdagskväll till på köpet....och vårdagjämning, det tror jag knappt på....
    men nog måtte väl ändå våren vara på G?
    Kram

    SvaraRadera
  6. De barnen, de barnen! De förstår sig inte på finesser! Den är ju jätte-söt! Och nog tjatar vi alla om vädret nu!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Min morbror som kommer från södra Tyskland, men sedan länge är bosatt här, har alltid hävdat att mars är den allra värsta månaden i Sverige. "Man tror att det ska vara vår, men aldrig. Sedan får man liksom vänta en hel evighet till innan det i slutet av april händer något häruppe..."
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Jag visade bilder i kameran för några egyptiska badvaktar. This is my garden right now! En av killarna tittade på bilden och sa Where is it! It´s all white! :-) Vi fick oss ett gott skratt och de kunde inte fatta att vi har så mycket snö.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera