fredag 8 mars 2013

Effektiv lunchrast!


Vår trettonåring E fick en 120 cm säng
för ett tag sedan.
Den var jättefin och skön, men saknade sänggavel.
Vi har tittat runt lite på gavlar,
men det har känts lite väl dyrt när de har kostat
mellan 1000-2000 kronor.
För en gavel, liksom...

Häromkvällen pratade vi om att man enkelt kunde göra en egen!
Men ni vet -
från ord till handling är det ju långt ibland...

Så gissa om jag blev förvånad när jag  fick ett MMS
med en bild på en jättefin sänggavel
när jag var på jobbet i går.

"Duger den här?"
löd frågan.

H hade haft långlunch - 
åkt och köpt virke och snickrat i hop en!
Bara så där!
Det tog en dryg timme och den blev jättefin!
Effektiv lunch! :-)

Färg hade vi hemma,
så summan för gaveln slutade på 
hela 107 kronor!

Har jag sagt att jag älskar min man...?


Tavlan köpte vi på Tekniska muséet i höstas.
(På rea för 35 kronor!
Jag gillar muséi-shopar.
Tycker att man kan hitta lite allt möjligt där.)



Ljusslingan (som lyser dygnet runt...)
kommer från Åhléns.

Väggarna är vita förutom en fondvägg
som har en svart tapet med Paisley-mönster.
Den gamla skänken som han har som tv-bänk
målade jag vit förra året.
Vi är inte så snabba med att göra klart,
men lite i taget förändrar vi..
Och gaveln blev jag nöjd med!

Visst blev den fin?

10 kommentarer:

  1. Superfin! Jag förstår att du är helnöjd.
    Jag håller med om boktipset i ett tidigare inlägg, en läsvärd bok.
    Och söta kissen!
    Trevlig helg!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg sänggavel! Och den gjorde han på en rast?!! Heja din man:)).
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Skitsnyggt på ren svenska! Otroligt vad mycket fint man kan göra med enkla medel.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Super fin blev den, vilken bra idé, vi går i samma tankar till stora sonen.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Super fin!!!
    Tack för dina ord hos mig!!!

    SvaraRadera
  6. Hur fint som helst! Det är bra med händigt folk ;)

    I mina öron låter du sund, inte tråkig. Däremot vet jag flera som skulle kalla det tråkigt med din och min inställning. Innan vi gifte oss hade jag sagt någon gång att jag inte ville att någon skulle tvinga mig bli stupfull och göra en massa pinsamma saker. Det resulterade i en hemsk möhippa där jag blev helt utfryst bla. När jag skulle gå av bussen på natten sa en av dem som ordnat kvällen: Ja, du ville ju ha det tråkigt. Va!? Jag grät hela natten.
    Kan säga att jag inte umgås med den människan mer men jag glömmer aldrig den kvällen.

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Jättefin sänggavel - och allt fixat på en lunchrast, han är fin, din H!
    Ha en härlig helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Så fint det blev! Visst är det toppen att ha en alldeles egen Handy-man! Ha en skön helg!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  9. I loved as muсh aѕ you'll receive carried out right here. The sketch is attractive, your authored subject matter stylish. nonetheless, you command get got an nervousness over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come more formerly again since exactly the same nearly very often inside case you shield this hike.

    Here is my web-site :: http://www.Youtube.com/watch?v=7c29IRk2vPI

    SvaraRadera
  10. Så snygg! Passar perfekt till en kille. Gillar när det är stilrent o enkelt:)
    /Åsa

    SvaraRadera