torsdag 27 december 2012

Bara smulor kvar...


Så var Juldagarna över för det här året.
Det känns alltid lite snöpligt.
Med hela december som startsträcka -
så mycket uppladdning och
så många förväntningar;
och så är det över
 så fort!
Men vi har haft det bra, 
så vi är nöjda!

I går hade vi Stora Familjen här,
d.v.s. min mamma och mina syskon med familjer.
Vi var sexton personer runt bordet,
och det är mysigt och trevligt
att vi är så många!

Jag fick så många
underbart, personliga presenter
som jag blev så glad för!
Min storebror och svägerska hade med sig
en påse full med roliga saker.
Bland annat Mando Diaos CD
med tolkningar av Gustaf Frödings dikter.


Mando Diao
har också varit med och gjort
en egen starkvinsglögg som finns som beställningsvara,
och som också låg i påsen!

Vilket härligt kit!
Att sitta och lyssna på fin musik
och samtidigt smutta på en glögg!


Min lillebror och andra svägerska
hade också med sig en påse med roligt innehåll!
Man brukar säga att små barn 
är mest intresserade av pappret och snöret
när det gäller paket,
och jag kan ju konstatera att jag fick lite samma känsla
när jag hittade det här paketet i påsen...


Det är något speciellt med den här etiketten...

Och innehållet var naturligtvis också
helt i min smak!
Ett härligt te i en fin plåtburk!


Och så måste jag visa:
Mina svägerskor är så pyssliga!
Om man nu ska slå in paket till syskonbarnen:
Varför inte göra en "Rudolf"
av paketet...? :)


På kvällen 
när jag gick in till J:s rum för att säga godnatt,
möttes jag av en syn som fick mig att dra på munnen:
I fönstret där jag hängt stora pepparkaks-hjärtan
med God Jul skrivet i kristyr på,
fanns nu bara rester kvar.
 Stora tuggor var tagna av hjärtat
och kristyren var avgnagd!

Vi har visst fått in råttor i huset...:)


Bara smulor kvar.
Och det känns väl lite symboliskt.
Lite smulor och lite barr
är vad som återstår.
Så...

Hej då Julen 2012!

6 kommentarer:

  1. Ler och känner igen mig! Vi hade 19 runt bordet igår och det är något speciellt att få samla nära och kära. Våra hjärtan har trillat ner från fönstret, misstänker att jag gör dom för tjocka :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Härliga julklappar du fått! Mysigt att samlas så många:)). Vi var 10 st på julafton. Julen har gått fort, men jag tycker ändå att det känns okej. Min vårlängtan är större:))
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt kit att få, speciellt det där med glöggen, musik och blommor! Vad mer kan man begära?...och vilka fantastiska fantasifulla pket! Tänk om ens egen fantasi kunde komma tillbaka....längtar...Själva var vi själva, fniss, vad roligt det lät, men ack så skönt det var! För mig var det julefrid i ordets rätta bemärkelse. Jag tror jag behövde det...
    Ha det gott.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Jo, lite så känns det med julen. Snöpligt att den redan är nästan slut. Här får julen vara kvar till trettonhelgen för den tillhör ju också julen egentligen.
    Kul med så många presenter. Fyllde du år?

    Kram

    SvaraRadera
  5. Julen är en tid för de närmaste och jag tycker det är så fint! Så härliga och genomtänkta presenter du fick!
    Gnaga på dekorationspepparkakorna går liksom inte att låta bli, det gjorde jag också som barn.
    God fortsättning på dig!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Ja, ibland går tiden lite för fort. Alla förväntningar och så bara - POFF!
    Skulle nog behöva liiiite mer ledigt, ja.
    Kram

    SvaraRadera