onsdag 19 september 2012

Fylla på


När batteriet i kameran är slut,
så är det tur att iPhonen finns...

Är det inte just nu
som det är lite svårt att hålla i
den där känslan och energin som man har på sommaren...?

När det blir allt mörkare om morgnarna
och man får känslan av 
att väckarklockan ringer tidigare och tidigare...?

Är det inte just nu
som behovet av små glädjeämnen
blir allt större för var dag?
När vi tågar in i höstmörkret?

På hemvägen köpte jag några små krukor med ljung
som jag klippte ner och band en krans av.
Såna små stunder -
det är skönt!
Sånt fyller på!


Att bara lämna disken i köket -
strunta i den tills senare -
och gå ut och fixa lite med sånt där istället...
Det är skönt!

Det gäller att vara snäll mot sig själv
så här års! 

Eller hur? :)

3 kommentarer:

  1. Kan bara instämma. Så nu är vi ser vi till och är snälla mot oss själva resten a hösten tycker jag. :)

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. När jag sprang en runda i dag så sprang jag förbi ett staket där det växte luktärter. Flera meter! Jag sprang och andades in genom näsan flera gånger. Underbart energigivande!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Desto mer höst det blir desto svårare har jag att komma i säng. Varför är det så...kanske för att det känns som om tiden inte räcker till...räcker till till allt jag vill göra... måste man jobba?
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera