fredag 10 augusti 2012

Mustigt!


Det finns tecken överallt
på att sommaren går mot sitt slut...
Färgerna blir mustigare.
Ja, hela trädgården "mustar till sig".


Och jag föredrar ju visserligen våren,
men jag kan tycka
att det är fint med alla mättade färger så här års.
Tunga, varma, mogna färger.


Den röda Rudbeckian här under är ny för i år.
Men jag tror att jag köpte fel sort...?
Jag skulle ju ha en "Magnus",
men jag tycker inte riktigt att den här liknar Magnus...?


Jag hade nämligen den sorten för några år sedan,
och jag tycker inte den här ser likadan ut.
Eller...?
Någon som vet...?


Höstanemonen går lite mot strömmen
vad gäller färgerna.
Den är nästan "vårig" i sina nyanser, 
tycker jag!


Fina, sirliga klematisen
Mrs T. Lundell.
Hon har försvunnit någon säsong,
kommit tillbaka och sedan blivit flyttad på.
I år blommar har hon vuxit skapligt,
och jag hoppas att hon äntligen
tänker sätta fart nu!


Min vårfärg är blå.
Blå och sval.
Späd och pigg.

Hösten är eldig.
Mörkrosa, lila och röd.
Den flammar och sprakar.
Lite som ett sista
 fyrverkeri.
Finalen, liksom.

Det är också fint!

4 kommentarer:

  1. Jo, trädgården börjar kännas vildvuxen och övermogen. Har en sån lust att röja lite på baksidan men ska ju iväg på utflykt idag :-)
    Jättefina bilder!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Så många fina blommor du har nu. Höstanemonerna är nog det som är finast här nu tror jag.


    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint hos dig! Solhattarna är så snygga, men de trivs inte hos mig, men jag ger mig inte:)).
    Vacker klematis. Jag hoppas mina höstanemoner har slagit ut när jag kommer hem:)). Det är en favorit hos mig.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Jag ger dig skulden för min tidiga morgon. :) Lite i alla fall. Det där med att säga ja som du skrev om. Jag sa ja när dottern frågade om jag ville cykla med henne när hon skulle springa kl 6 i morse. Hon brukar inte springa vid den tiden men eftersom hon jobbade i går och handbollen börjat när hon kom hem så blev det ingen runda då. Hon valde att springa i morse innan hon skulle jobba. Ja, sa jag när hon ville ha sällskap!

    Kramar!

    SvaraRadera